יום רביעי, 18 באוקטובר 2019, י"ח אלול ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-2425199

בריאות הגוף והנפש ביבנה

בריאות הגוף והנפש, בריאות ביבנה, קופות חולים ביבנה, מרפאות ביבנה, בית מרקחת ביבנה, בתי מרקחת ביבנה, פסיכולוג ביבנה, פסיכולוגים ביבנה

באיזה תדירות נכון להתחיל להתאמן? 

רוצים להתחיל להתאמן אבל חוששים להיכנס לזה 'חזק' מדי? החלטתם להתחיל מפעם או פעמיים בשבוע?  אולי אפילו כל יום? מה נכון?

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

אוהד ברמן

אוהד ברמן - מייסד BareFit כושר אמיתי לחיים, 12 שנות הובלה של עשרות אלפי לקוחות לתוצאות שיא בישראל וקליפורניה. מתמחה בנשים בהריון, סוכרת, גיל שלישי, ילדים, ספורטאים וטיפוח יציבה. מראשוני מאמני הקרוספיט (Crossfit) בישראל.

מאת אוהד ברמן, מייסד Barefit  
 
תחילה כל הכבוד על הרצון והיוזמה המבורכת! החלק הכי קשה הוא להתחיל, לעבור מדיבורים למעשים. 
 
לפני שאפרט את התשובה אשתף אתכם בגרף הבא, המתייחס לעקרון היסוד עליו מבוסס אימון גופני אפקטיבי - 'פיצוי יסף', או באנגלית: 'Supercompensation'. 
 
ועכשיו בעברית:
אז ככה, מה שאנחנו רואים בגרף (משמאל לימין) זה את הקו האמצעי עליו יש מספרים עולים. הקו הזה מייצג את 'רמת הכושר הנוכחית שלנו'. 
ניתן לראות כי ברגע שאנחנו מתאמנים בצורה אפקטיבית (החלק האדום), הגוף יורד בביצועים. נשמע לכם מוזר? נסו לדמיין איך אתם מרגישים מייד לאחר האימון? האם תהיו מסוגלים לחזור עליו בדיוק באותם הביצועים והזמנים? סביר שאם האימון היה באמת אפקטיבי אז התשובה היא: "אין סיכוי".

  
זהו בדיוק השלב הדורש 'התאוששות'. בתום ה'התאוששות' נגיע חזרה לקו ההתחלתי (בדרך כלל לאחר 12-48 שעות, בהתאם לעצימות האימון, איכות השינה, התזונה והגנטיקה שלנו). 
נשמע מאכזב נכון? התאמנו, הזענו, התאמצנו לעשות את המהלך, לנצח את התירוצים - וכל זה כדי להיות בדיוק באותו המקום שהתחלנו, אחרי שהגוף מתאושש? זה בדיוק מה שקורה למי שמתאמן פעם פעמיים בשבוע באותה השיטה, באותו סוג של אימון ומרכיבי כושר. לדוגמא: אם אתם עושים הליכה פעמיים בשבוע ועוד פעם בשבוע אימון כוח או להפך. 
 
אז למה כן מתאמנים? ואיך משתפרים? 
אם תסתכלו שוב בגרף על החלק בצבע הירוק, זה ה'רווח' שלנו מהפעילות. ה'רווח' הזה קורה כתוצאה ממנגנון הישרדותי שנועד לעזור לנו כנגד סכנות בקטע, ולהכין אותנו טוב יותר לסכנה הבאה (בתנאי שהן בתדירות קרובה וכמעט יום-יומית.

 
ה'רווח" מגיע כתוצאה מאימון אפקטיבי בעצימות מספקת, ומגיע לשיא לאחר כ-24-36 שעות (בהתאם לעצימות, רמת הכושר, סוג האימון ועוד משתנים) וזה בדיוק הזמן הנכון לבצע אימון נוסף! (לאחר יום-יומיים).


במידה ובחרתם לוותר על חלון ההזדמנויות המדהים הזה, מה שקורה הוא פשוט: 
הגוף חוזר לשגרה ומבין שזה משהו חד-פעמי ופשוט מוותר על ה'רווח' (הקו האפור ממשיך לאורך כל הזמן ובמקרה הטוב, מה שקרה חוזר על עצמו). 
 
זה בערך כמו לעבוד בשביל להרוויח כסף ובסוף כל יום לסיים את העבודה בשעה שאין אפשרות להשתמש בו ובידיעה שהוא בתוקף לאותו היום בלבד. ואז ללכת לישון ולהתעורר לעוד בוקר כזה.  
 
רגע, אני עדיין לא בכושר, לא מספיק לי פעם פעמיים בשבוע? 
לא!
  
יש נטייה לבלבל את נושא התדירות עם נושא העצימות. 
בהחלט חשוב להתחיל בעוצמה (משקל, נפח חזרות, סטים, מהירות, משך, וכלים אחרים לשינוי עצימות) נמוכה ולעלות בהדרגה. על-מנת להבטיח שהעבודה שלכם לא תהיה לחינם, יש להקפיד לשמור על הרצף והמגמה החיובית! 
 
עדיין לא בטוחים באיזו שיטה הכי נכון ומשתלם לכם להשקיע? מעוניינים בליווי והכוונה מקצועית? להתנסות ללא התחייבות, חייגו עכשיו: 050-9177707.

*מוגבל ל-5 הראשונים/ראשונות - עבור מצטרפים חדשים בלבד ולמימוש חד-פעמי.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: