יום שישי, 20 באוקטובר 2019, כ' אלול ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-2425199

הורים וילדים ביבנה

הורים וילדים, ילדים, יעוץ משפחתי, הורים, הורים וילדים ביבנה, יעוץ ביבנה, יעוץ משפחתי ביבנה

חזרה לשגרה – איך להכין את הילדים לכך?  

החזרה לגן ולמסגרות האחרות מהחופש הגדול מכילה שני אתגרים לא פשוטים עבור הילדים

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

שלי מרציאנו

M.A - מנחת הורים בכירה

Shelly.koren123@gmail.com

הורים יקרים , מי היה מאמין החופש הגדול מסתיים בשבוע הבא ואיתו שנת הלימודים מגיעה  ההתרגשות בעיצומה והשמחה בשיאה – צלחנו תקופה זו בהצלחה ( הכל יחסי ☹ ) . 

החזרה לגן ולמסגרות האחרות מהחופש הגדול מכילה שני אתגרים לא פשוטים עבור הילדים. מצד אחד, עליהם לעבור תהליך פרידה מחודש מהבית ומההורים אחרי תקופה ממושכת בה בילו יחד. ומצד שני, קליטה במסגרת חדשה- מקום חדש ולא ידוע עם חוקים ודמויות חדשות. לעיתים הפרידה מלווה בבכי והיצמדות לבגדיי ההורים ובקשה להישאר " רק עוד כמה רגעים " ההורים עם דמעות בעיניים את הגן עוזבים ונאלצים ללכת לעבודה עם "תחושות האשמה". 

ההורים המוצפים במחשבות וחששות על ההסתגלות של ילדם מעבירים זאת ,באופן טבעי, גם מבלי שיהיו מודעים לכך ( שיחות עם בן הזוג בנוכחותם, טון הדיבור ושפת הגוף המשדרת היסוס ולחץ, וכו' ) אז הורים יקרים קחו נשימה ארוכה והתכוננו נכונה כי כשאתם מוכנים הכל יותר קל  גם לכם ובטח שלילדכם .להלן מספר המלצות כיצד לעשות זאת :

  1. שעות שינה ושגרת ערב קבועה- לשעות שינה מספקות יש חשיבות גדולה לתפקודו של הילד לאורך כל היום. זה הזמן ( שבוע לפני סיום החופשה ) להחזירם לשגרת לילה מסודרת וידועה מראש ולשעת שינה קבועה כזו שמספקת מספיק שעות שינה בהתאם לגיל הילד. 

בהנחה שבחופש שעות השינה התאחרו ,הורידו בהדרגה את זמן הכניסה למיטה בכל יום בין 15 דק'-20 דק' מוקדם יותר עד שתגיעו לשנת השינה הרצויה ( בכל גיל על פי טבלאות השינה ). קחו בחשבון  כי ייתכן שייקח לילד זמן רב יותר להירדם אם התרגל לישון מאוחר, לכן הכניסו אותו מעט מוקדם יותר למיטה ואם ישן צהריים- דאגו שלא לזמן ארוך. 

  1. הכנה מראש  – ספרו לו את מי יפגוש בגן/ בבית הספר , על מה יילמד ( אותיות / מספרים/ חגים וכו' ), הראו לו תמונות של חבריו , עברו על סדר היום בגן/ מערכת השעות בבית הספר, מתי מסתיים יום הלימודים וכו' 

  2. פעילות רגועה- ביום האחרון לחופשה, דאגו לערוך פעילויות שקטות בבית , עם ארוחות מסודרות ובערב לפני השינה ערכו את הרוטינה הקבועה של ארוחה , מקלחת, שיחה/ סיפור וכניסה למיטה. 

  3. התארגנות יום קודם- הכינו כבר מהערב את התיק לגן/ ילקוט ומערכת וכן את הבגדים למחר. זכרו להעניק לו את אפשרות הבחירה – הציעו לו שתי חלופות של בגדים בקשו ממנו לבחור - כך אתם מעודדים את עצמאותו ואת בחירותיו האישיות. כוונו שעון לשעה מוקדמת יחסית ייתכן שתתקלו בקשיים בהתעוררות ועיכובים בהתארגנות. 

  4. אמפתיה לקושי- גלו אמפתיה לקושי ושדרו לילד מסר מרגיע שאתם מודעים לקשייו ושתחושותיו הן לגיטימיות. הביעו אמונה שיצליח להיפרד  ושאתם שם כדי לתמוך בו " זה בסדר שאתה חושש , לעיתים קשה להתרגל למקום חדש ואני מבינה שקשה לך להיפרד אחרי חופש ארוך , אני בטוחה שתצליח להתגבר אנחנו פה בשבילך ונעזור לך".

  5. חפץ מעבר- אם ישנו חפץ מעבר אליו הילד מחובר קחו אותו אתכם ובקשו מהצוות לספק לו אותו בזמנים בהם זקוק לו. 

  6. שיחה עם הילד בחזרתו מהגן- הגיעו לקחת את הילד בשעה שהבטחתם ודאגו כי כשהוא מגיע אתם מספיק פנויים כדי לערוך איתו שיחה קצרה על מה שחווה  .

 

שלכם , שלי מרציאנו  M.A מנחת הורים בכירה בגישת ניתוח התנהגות .

הצטרפו אליי בפייסבוק " משפחה קורנת " / "הורות זה לא צחוק "



 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: