יום שלישי, 13 בדצמבר 2018, ה' כסלו ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-2425199

חינוך וקהילה ביבנה

חינוך ביבנה,בתי ספר ביבנה,גנים ביבנה,מחלקת החינוך ביבנה,נוער ביבנה,חינוך מיוחד ביבנה,חופש גדול ביבנה,חוגים ביבנה,קהילה ביבנה והסביבה,נוער ביבנה,נערים ביבנה,צעירים ביבנה,מסיבות ביבנה,בתי ספר ביבנה

למידה באווירה אחרת

המנהלת ניצה סלומון-כהן השקיעה בבית הספר בן גוריון למוסיקה

פורסם בתאריך:


משחקי ריצפה רבים נצבעו בחצר וכן נוספו שולחנות הפעלה בהם משחקי חשיבה מגוונים.   

 
הבסיס הרעיוני לקוח ממחקרים חינוכיים רבים, לפיהם רבים משייכים את המשחק לבילוי, לפנאי וללמידה בגיל הרך, וחוששים שאינו מתאים ללימוד תכנים מורכבים ועלול לעכב את הספק הלמידה בגילאים הבוגרים, שבהם יש ציפייה ללמידה פורמלית ממוקדת הישגים.
 כמובן שהנחה זו שגוייה מיסודה, שהרי למידה באמצעות משחקים מזמנת יצירתיות, גיוון משימות ומלווה בהנאה. ניתן לחלק את הערך המוסף של למידה באמצעות משחק לכמה הישגים:

הערך הרוחני – המשחק מפתח את הערנות המחשבתית, מאמן לשפיטה הגיונית, מחנך לריכוז ויצירה. פעמים הרבה רוכש לו המשחק רעיונות חדשים בזמן המשחק, ולומד כיצד לפתור בעיות מעשיות.

הערך החברתי-רגשי – אגב המשחק לומד האדם את חוקי ההגינות והאדיבות, הוא לומד כיצד לכבד את החוק ולשמור עליו, וכיצד להפסיד בכבוד. לאחר שכמעט על משחק מתנהל בצוותא הוא לומד כיצד לשתף פעולה, לעזור לתכנן תכניות תוך כדי התחשבות בחבריו.

הערך החינוכי – המשחק מסייע לפיתוח האישיות, מפתח תכונות רצויות...

הערך הלימודי – בימינו נעשה המשחק לאמצעי חינוכי משובח להקניית ידיעות. שיעורים רבים של מורים מנוסים מסתיים במשחק, וידיעות שונות מוקנות מלכתחילה בדרך משחקית. בגילאים הצעירים קשה להבחין בין עבודה, לימוד ומשחק.
חוקרים מצביעים על המשחק כתורם לחדוות העשייה, לפיתוח ההנעה העצמית וליכולת להתמודד עם כישלון – כל אלה הם יכולות וגורמים המחזקים את מוכנות הילד להשתלב בחברה שמסביבו. 
 
לסיכום, בבית הספר בן גוריון מושם דגש על חדוות הלמידה. משחק הוא חלק בלתי נפרד מכך והוא לוקח חלק בשיעורים פרטניים, בדיאלוג מורה-תלמיד, בלמידה כיתתית ו/או שכבתית. כל משחק ניתן לשנות, להוסיף לו מרכיבים מאתגרים ולבנות אותו בהתאם דידקטי לרמות ידע שונות ולהתאימו לרמות גיל מגוונות. ניצה סלומון-כהן: ״ כאשר התלמיד/ה לוקח חלק פעיל בלמידה, זז ומתנועע, יוזם, יצירתי, חוקר וחושב האפקט של למידה לזמן ארוך משמעותי יותר וחוויית הלמידה נחקקת בזכרונו של התלמיד כהנאה שאחר כך יש לה גם משמעות על התפתחותו כאדם בוגר-לומד, במהלך המשחק הוא לומד לא רק תחום ידע, אלא לומד על עצמו ומגלה מיומנויות חברתיות, רגשיות ולימודיות. בהמשך השנה יוקמו מרחבי למידה חדשים גם במסדרונות בית הספר בשיתוף הצוות החינוכי ובשילוב ייחודיות המוסיקה המאפיינת את בית ספרנו, תוך כדי יצירת משחקים ותהליכי בקרה והערכה. בטוחה אני שכל אלו יעצימו את התלמידים ויעמיקו במערכות יחסים חיוביות ומחברות בין הלומדים לצוות החינוכי ״.  
 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: