יום ראשון, 20 בנובמבר 2019, כ"א תשרי ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 054-2425199

יאמי מתכונים ביבנה

אוכל , בישול , מתכונים , בשר , חלב , גבינות , לחם , מטבח

נא לא להזיז את הגבינה שלי!

טיפים לחג שבועות / סיגל תמיר Ph.D.

פורסם בתאריך:


כידוע, בשבועות נהוג לאכול מוצרי חלב - ואם נשתמש במוצרים רזים, נוכל להפיק מהחג דווקא תועלת.

רבים הם מאכלי החג העמוסים בגבינות שמנות ובקצפת, ובכל-זאת אפשר לאכול בכמויות קטנות על-מנת לעבור  את החג מבלי לעלות במשקל או להעלות את רמת הכולסטרול והסוכר.

ראשית, נזכור תמיד שכאשר אוכלים יותר קלוריות בערב החג, יש לאכול במהלך היום שלפניו או ביום למחרת, מאכלים קלים המכילים שפע ירקות. בארוחת החג יש לאכול בתבונה, להניח בצלחת כל מאכל אותו רוצים לאכול, לסיים - ולא להוסיף מעבר למה שנלקח בתחילת  הארוחה, דהיינו: לאכול בשיטת 'הצלחת הריקה' - כלומר להניח בצלחת רק פעם אחת, ולא להוסיף מנה נוספת.

את עוגת הגבינה המסורתית ניתן לאפות על בסיס גבינה רזה במקום גבינת שמנת, ויוגורט במקום השמנת . יש לשלב פרוסת עוגה כזו במהלך היום כארוחה או ארוחת-ביניים, וכך לא נפריז באכילה.

הרעיון המרכזי בחג הוא שמוצרי החלב יהוו מקור חלבון וישמשו כארוחה - ולא בנוסף לארוחות, ובכך נשמור על איזון קלוריות ותזונה. אז בלינצ'ס, כלומר - גביניות: כדאי לזכור שכל בלינצ'ס אחד שווה לפרוסת לחם, ולכן לא להגזים באכילתם. ניתן לאפות בלינצ'ס במקום לטגן, ובכך לחסוך הן את הטיגון בשמן והן את הקלוריות.

פשטידות גבינה ניתן לאפות על בסיס גבינה רזה ויוגורט. ניתן לאכול פשטידה כארוחת צהריים, בתוספת סלט ירקות.

בורקס גבינה מכילים אף הם כ-100 קלוריות ליחידה ועתירי-שומן, לכן יש לאכול רק שתי יחידות לארוחה, אשר בתוספת סלט ירקות ומעט גבינה רכה ורזה יהוו ארוחת ערב או צהריים טובה. ניתן להכין גם בורקס מקמח מלא וגבינה רזה על-מנת, ליצור מוצר בריא יותר ובעל ערך דל-קלורי.

כדאי לסיים ארוחה מעט לפני שמרגישים תחושת שובע - לא לקום מהשולחן 'מפוצצים'!

 

ד"ר סיגל תמיר, יועצת תזונה בכירה להרזייה נכונה ואורח חיים בריא, מומחית לתת-מודע, מרצה, כותבת ומנחת סדנאות. בעלת מרכז בריאות ומנהלת קליניקה, טל': 0507730938.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: