יום שלישי, 13 בדצמבר 2018, ה' כסלו ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-2425199

בריאות הגוף והנפש ביבנה

בריאות הגוף והנפש, בריאות ביבנה, קופות חולים ביבנה, מרפאות ביבנה, בית מרקחת ביבנה, בתי מרקחת ביבנה, פסיכולוג ביבנה, פסיכולוגים ביבנה

סופרים קלוריות?

טור ספורטיבי מאת אוהד ברמן

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

אוהד ברמן

אוהד ברמן - מייסד BareFit כושר אמיתי לחיים, 12 שנות הובלה של עשרות אלפי לקוחות לתוצאות שיא בישראל וקליפורניה. מתמחה בנשים בהריון, סוכרת, גיל שלישי, ילדים, ספורטאים וטיפוח יציבה. מראשוני מאמני הקרוספיט (Crossfit) בישראל.

הרבה פעמים יש נטיה לחשוב שהגוף עובד כמו חשבון הבנק.

משמע, יותר קלוריות = להשמין. פחות קלוריות = לרזות.

לנו כבני אדם זה מאד נוח. הרי את כל החיים שלנו אנחנו מנסים לתבנת ולנהל בתאם לסנטדרטים המקובלים עלינו, מבלי להתייחס לעובדה שלא הכל עובד כפי שנוח לנו.

 

חשוב להבין שהגוף הרבה יותר מורכב. ישנם לא מעט מרכיבים אשר משנים את חוקי המשחק. מבלי להתייחס לאימונים, שינה, פרופיל הורמונלי, גנטיקה ועוד,

צריכה אנרגיה ממקורות שונים (שומנים, פחמימות, חלבונים, ויטמינים),תגרור תגובה אחרת. אדם הניזון מ 100% פחמימות / 100% שומן / 100% חלבון לא יגיב באופן זהה.

תרכובות מזון שונות מפעילות את ההורמונים שלנו באופן שונה. כמו כן גם  גם לתדירות האכילה השפעה רבה.

 

הגורם השני, הוא השפעה לטווח הארוך. גוף האדם בנוי בעיקר מחלבון ושומן. השומן (המושמץ ביותר שלא לצורך)  מקור האנרגיה העיקרי שלנו במצב תקין ובריא, משמש לבניית כל התאים בגוף (בעיקר מעטפת התאים) וחשוב מאד לאיזון ההורמונלי שלנו.

כמובן שגם כאן יש לא מעט הבדל בין שומן צמחי (אומגה 6), שמן דגים (אומגה 3), שומן טראנס (לא עלינו), שומן רווי מהחי (מושמץ שלא לצורך), וחומצות שומן בינוניות (שמן קוקוס).

 

 

אבן הבניין השניה החשובה לגוף לא פחות היא חלבון.

גם כאן יש לא מעט הבדלים וחומצות אמינו שונות המתחלקות לחיוניות ובלתי חיוניות.

ישנה נטייה להתבלבל מאוד בנושא של מקור חלבון. כמו כל דבר שאתם אוכלים, רצוי ללמוד את הערך התזונתי שלו ל-100 גרם (בדיוק אותה הטבלה בה אתם מסתכלים על הקלוריות) ולבחון כמה חלבון, שומן או פחמימות יש שם ל-100 גרם. (במילים אחרות, ממה מורכב אותו המוצר ומה היחס)

 

האויב האמיתי - פחמימות!

הן יעלו את הכולסטרול שלכם, יגבירו את הדלקתיות בגוף, יהפכו אתכם רעבים ועייפים, יגרמו לגופכם לאגור יותר שומן ולהתמכר אליהן.

יחד עם זאת, ההמלצה השמרנית, היא לצרוך מעט מהן וגם כאן יש הבדל מהותי בין סוכר מעובד, פירות, פסטה, לחם ואחרות.

רצוי לבחור מזון לא מעובד. עם ערך גליקמי נמוך. (עוד טבלה אשר ניתן למצוא ברשת).

 

ובמקום לספור קלוריות הגיע הזמן לקחת אחריות על הגוף והבריאות ולשים לב לפרטים החשובים באמת.

 

כמו כן חשוב להבין כי שינוי תזוני בלבד, (במיוחד דל קלורי) לא בהכרח מוביל להרזיה, לרוב יעזור לרדת במשקל בידיוק הפוך ממה שאתם מחפשים כאשר את חושבים על לרזות או לרדת בהיקפים.  

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: