יום ראשון, 21 באוגוסט 2019, י"ח תמוז ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-2425199

חינוך וקהילה ביבנה

חינוך ביבנה,בתי ספר ביבנה,גנים ביבנה,מחלקת החינוך ביבנה,נוער ביבנה,חינוך מיוחד ביבנה,חופש גדול ביבנה,חוגים ביבנה,קהילה ביבנה והסביבה,נוער ביבנה,נערים ביבנה,צעירים ביבנה,מסיבות ביבנה,בתי ספר ביבנה

בית ספר בן גוריון למוסיקה-יוצרים למידה משמעותית

תלמידי שכבת ה' בבית הספר בן גוריון למוסיקה סיכמו את השנה עם פרויקטים יצירתיים במדעים ובגיאוגרפיה.

פורסם בתאריך:


המורה למדעים, סיגל אדרי והמחנכות ברוריה רחמים וזהבה קזבני הבינו, כי יצירה המשלבת עבודת צוות ומפגשים אומנותיים להמחשת חומר הלימוד מקדמים למידה ומסייעים רבות גם באפיקים נוספים, חשובים מאוד, כגון; גיבוש, שיתוף פעולה, הקשבה ועוד. למידה המשלבת חושים; צבעים, חומרים, גזירה והדבקה ושאר מיומנויות אומנות מחזקות את יכולת הלמידה באמצעות ההבעה שביצירה. 

מחקרים מראים, כי כאשר לתלמידים ניתנות שלל דרכי למידה: חזותי, שמיעתי והתנסותי, מצליחים להתחבר לחומר הלימוד, להבינו ולהעמיק בו באמצעות התוצר והתהליך שבדרך. 

משרד החינוך מקדם את היצירה בלמידה ומבין, כי החושים הם האמצעים שבעזרתם קולטים הילדים הצעירים את העולם מסביב. הם משתמשים באופן פעיל בצליל, במראה, במגע, בריח ובטעם, כדי לחוש ולתפוס יחסים מסוגים שונים, כמו יחסי גודל, דמות ורקע, יחסי סיבה ותוצאה ועוד. החוויות החושיות מובילות לרגשות מסוגים שונים ולארגון מבנים קוגניטיביים.

החוויה האמנותית מעצם טיבה קשורה בהתנסות חושית. הלמידה המשולבת באמצעות החושים היא אמנם טבעית, אך העשרתה וטיפוחה מותנות בהתערבות מודעת ומושכלת של הצוותים החינוכיים.

ההבעה באמצעות יצירה בחומרים היא מקור חשוב להתנסויות חושיות, ריגושיות וקוגניטיביות, החיוניות להתפתחות הכולית של הילד. משום כך יש להתחיל בהתנסות אמנותית כבר בגיל הגן עם גילאים צעירים, בהתאמה גילאית, ולהכיר בדבר חשיבותה ותרומתה להתפתחות ולהשגת היעדים ההתפתחותיים לכלל הילדים גם בשלביו הבוגרים של הילד.

מנהלת בית הספר, ניצה סלומון-כהן משתפת : ״בבית ספרנו המוסיקלי הבנו כבר מזמן שיצירה מכל סוג מקדמת למידה משמעותית. הצוות יוזם ומוביל פרויקטים מסוגים שונים העונים על כלל החושים ומבינים, שיצירה היא חלק בלתי נפרד מהלמידה. תלמיד שמתנסה, הלכה למעשה, ויוצר בכל דרך משהו בתהליך הלמידה הופך לשותף מלא ופעיל בתהליך וחומר הלימוד מופנם והלמידה הופכת חווייתית ומלאת משמעות. אני גאה בצוות שכבת ה וחייבת לציין, כי הוא דוגמה אחת לעוד מגוון יוזמות ופעילויות היוצאות מהקופסה ומקדמות למידה בכלל צוות בית הספר. אשרינו שזכינו לצוות שלנו בבית הספר בן גוריון למוסיקה״. 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: