יום שבת, 28 בדצמבר 2020, י"ב כסלו ה' תשפ"א
לפרסום חייגו: 054-2425199

צרכנות ביבנה

צרכנות ביבנה , כלכלת המשפחה ביבנה , צרכנות נבונה ביבנה , כסף ביבנה , אנשי עסקים ביבנה, עסקים ביבנה, עסקים נבחרים ביבנה

השפעת הקורונה על הרגלי הצריכה בתחום קניית בגדים בארץ

בימים אלו נדמה כי מגפת הקורונה לא עומדת להיעלם מהעולם בזמן הקרוב. מעבר לצדדים השליליים של המחלה שהופיעה לראשונה במרץ דאשתקד ישנם גם כמה צדדים נסתרים וחיוביים. הקורונה משפיעה על הרגלי הצריכה שלנו בכל התחומים ובמאמר זה אנחנו רוצים להתמקד בהשפעת הקורונה על הרגלי הצריכה בתחום קניית הבגדים בארץ, במיוחד בתחום השמלות לאירועים.

פורסם בתאריך:


השפעת הקורונה על קניית הבגדים לאירועים

ההשפעות של וירוס הקורונה על המשק הסיני נותנות אותותיהן ברחבי כל העולם. סין היא היצרנית המרכזית של טקסטיל בעולם ולכן אנו רואים האטה בכמות הסחורות המיובאות מסין. אז מה קורה בשוק האופנה בזמן שיצרנית חומרי הגלם הגדולה ביותר דוממת? יצרני בוטיק מקומיים נכנסים לתמונה ומציעים קולקציות המותאמות למדינה שבה הן מיוצרות. למשל בארץ אפשר לראות עלייה במעצבות אופנה המציעות שמלות צנועות לאירועים שפתאום עושה הרושם שהן היחידות ששרדו את המשבר.

זה לא שהביקוש לבגדים ירד. נהפוכו, אנו רואים עלייה מטאורית בכמות ההזמנות מאתרי האינטרנט בחודשים האחרונים. אבל בעוד הישראלים מפסיקים להזמין מאתרי קניות מרוחקים כיוון שהם לא יודעים האם אספקת הסחורה תוכל להתקיים. אנחנו רואים תעבורה הולכת וגדלה אל עבר חנויות אופנה ישראליות המציעות מרכולתן באינטרנט, על פי פרסומים אחדים נפח העלייה בתעבורה עומד על כשישה אחוזים.

אז נכון שכמות וגודל האירועים השתנה באופן חד. אבל בכל זאת לכולנו יש אירועים מתוכננים בעתיד הקרוב ולמרות הירידה במוזמנים אנחנו עדיין רוצים להתלבש בצורה היפה ביותר ולכן הביקוש בעבור שמלות צנועות לאירועים הולך וגדל. למה דווקא שמלות צנועות? מרבית האירועים שעדיין מתקיימים הם אירועים דתיים (חתונות, בר/בת מצווה וכו') והדבר מוביל לגל של ביקוש בביגוד צנוע שיתאים לאופי האירוע.

איזה עוד השפעות יש לקורונה מעבר העלייה במכירת השמלות הצנועות לאירועים?

השינוי הגדול ביותר שבעלי העסקים מעידים עליו הוא המעבר החד לקניות מקוונות. אנשים רבים שעד היום חששו מביצוע רכישות מקוונות הבינו כי אין סיבה לפחד שליווה אותם במשך שנים וכיום מרבית הישראלים קונים אונליין. אנחנו רואים עלייה במספר המבוגרים מעל גיל 65 שהחלו לבצע קניות מקוונות והדבר לא צפוי להשתנות בחזרה לאחר שוך המחלה.

אם זאת אנחנו לא צופים כי אנשים יוותרו לגמרי על חווית הקניות הפיזית. יש משהו מרגש ומשחרר בללכת לסיבוב קניות ולצאת עם שקיות מלאות כל טוב בידיים. מרבית הקניות שאנו עושים הן קניות רגשיות וחלק מהותי מהחוויה הרגשית הוא הסיבוב בקניון והשיטוט חסר התכלית. את הדברים הללו אתרים הסחר המקוונים לא יכולים להחליף ולכן נמשיך ולראות ביקוש לקניונים ומרכזי קניות רק כאלו שיותאמו להנחיות השמירה על הריחוק החברתי והתו הסגול.

אז נכון שכרגע חוסר הוודאות גובר על הידוע וזה מוביל לעסקים רבים שפשוט לא מצליחים להחזיק את הראש מעל המים. אך אלו שידעו להפשיל שרוולים ולשרוד את הימים הלא פשוטים הללו (אנחנו ממליצים לשקול ולהקים נוכחות דיגיטלית כדי למשוך לקוחות חדשים ולהישאר רלוונטיים) יגלו שיש אור בקצה המנהרה.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: