טכנולוגיה

הפרעת תקשורת - כיצד לקבל עזרה לבעיות הדיבור, השפה או הלמידה שלכם

הפרעת תקשורת Min

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

במאמר זה, נחקור כמה מהפרעות התקשורת הנפוצות ביותר ומה המשמעות שלהן עבור אנשים. נדבר גם על איך ניתן לטפל בהפרעות אלו והאם ניתן לרפא אותן או לא.

הפרעות תקשורת הן קבוצה של הפרעות המשפיעות על האופן שבו אדם מתקשר. הם יכולים להיגרם על ידי גורמים פיזיים, קוגניטיביים או חברתיים.

ניתן לסווג הפרעות תקשורת לשלושה סוגים: הפרעות דיבור ושפה, הפרעות על הספקטרום האוטיסטי ומוגבלות אינטלקטואלית. הפרעות דיבור ושפה הן הסוג הנפוץ ביותר של הפרעת תקשורת מכיוון שהן משפיעות על האופן שבו האדם מדבר או מבין שפה. הפרעת הספקטרום האוטיסטי מאופיינת בהתנהגויות חוזרות ונשנות כמו נפנוף ידיים או נדנוד קדימה ואחורה. מוגבלות שכלית היא כאשר לאדם יש אינטליגנציה נמוכה יותר מבני גילו, אך אין לו בעיות תקשורת אחרות.

הפרעת תקשורת יכולה להיות מאובחנת גם כאשר יש חוסר יכולת לתקשר באמצעות מחוות או הבעות פנים שאינן מובנות לאחרים, כגון אי יכולת להצביע על חפצים על מגש על מנת לבקש אוכל בזמן הארוחות.

למרות שהפרעות תקשורת עשויות להיות נפוצות יותר בקרב ילדים, הן מתרחשות גם אצל מבוגרים. כמה דוגמאות להפרעות תקשורת למבוגרים כוללות: תסמונת טורט, הפרעת הספקטרום האוטיסטי וסכיזופרניה.

הפרעת תקשורת הנפוצה ביותר

הפרעות תקשורת נגרמות בדרך כלל מבעיות נוירולוגיות ופיזיות. אנשים עם הפרעות אלו עלולים להתקשות בדיבור, בשמיעה או בהבנת אחרים.

ישנם סוגים רבים של הפרעות תקשורת שיכולות להשפיע על יכולתו של אדם לתקשר. הפרעת תקשורת הנפוצה ביותר היא אפזיה. אפזיה היא סוג של לקות שפה המשפיעה על יכולת הדיבור, הקריאה והכתיבה. זה נגרם על ידי נזק מוחי או שבץ ויכול להיות זמני או קבוע.

אפזיה עלולה לגרום לקשיים בהבנת מה אנשים אומרים כי הם לא מבינים את מה שהם שומעים נכון ולא יודעים איך להגיב בהתאם. אנשים הסובלים מהפרעה זו עשויים גם להתקשות לזכור מילים חדשות או ללמוד מילים חדשות אוצר מילים מכיוון שהמוח שלהם אינו פועל כראוי יותר.

תפריט נגישות אתר