תכשיטים

מידע מקיף על יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה Min

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

יהלומי מעבדה הם יהלומים סינתטיים שנוצרים במעבדה. הם נוצרים על ידי שימוש בחום ולחץ כדי להפוך פחמן לגרפיט, ואז ליהלום. יהלומים אלה אינם נכרים מכדור הארץ, אלא הם מיוצרים במעבדה עם תגובות כימיות. זו הסיבה שהם נקראים יהלומי מעבדה. כמו כן, יהלומי מעבדה נוצרים על ידי שימוש בתהליך הנקרא שקיעת אדים כימית (CVD). תהליך זה משמש גם ליצירת פרוסות סיליקון עבור שבבי מחשב, כך שהוא אינו חדש. זה פשוט חדש בתעשיית היהלומים.

ליהלומים שנוצרו במעבדה יש את אותן תכונות פיזיות ואופטיות כמו ליהלומים שנכרו, אך הם זולים יותר מכיוון שהם אינם דורשים כרייה או קידוח לצורך מיצוי. יצרני יהלומי מעבדה יכולים לקצץ בעלויות על ידי ביטול הצורך לכרות משאבי טבע ולאחר מכן למכור אותם במחיר נמוך יותר.

ההבדל העיקרי בין יהלום ממעבדה ליהלום טבעי הוא שיהלומי מעבדה לא יוצרו עמוק בתוך כדור הארץ במשך מיליוני שנים, אלא נוצרו במעבדה תוך מספר ימים או שבועות בלבד. ניתן לומר שיהלומים אלו זולים יותר מיהלומים טבעיים. הם נותנים לאנשים את ההזדמנות לקנות יהלום מבלי לבזבז הרבה כסף כפי שהם היו עושים על יהלום שנכרה.

יהלומים שנוצרו במעבדה נראים בדיוק כמו יהלומים ממוקמים וניתן להשתמש בהם לכל תכשיט או מטרה אחרת שיהלומים שנכרו יכולים לשמש.

היתרונות והחסרונות של יהלומי מעבדה

היתרון העיקרי של יהלומי מעבדה הוא העלות הנמוכה יותר. הם גם ידידותיים יותר לסביבה וללא אכזריות, מכיוון שהם אינם דורשים כרייה של משאבים טבעיים וניתן ליצור אותם בתהליך כימי.

החיסרון הוא שיהלומים אלה חסרים את האיכויות המסורתיות שהופכות את היהלומים המחוררים הטבעיים לכל כך פופולריים - מחסור, בלעדיות ומאפיינים גיאולוגיים ייחודיים.

תפריט נגישות אתר