בריאות ורפואה כללית

ניתוח החלפות מפרק ירך - איך זה עובד?

ניתוח החלפת מפרק ירך Min

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

ניתוח החלפות מפרק ירך הוא הליך כירורגי המחליף את מפרק הירך במפרק מלאכותי. זוהי אחת הצורות הנפוצות ביותר של החלפת מפרקים כוללת.

בסך הכל 48% מכלל השברים במפרקי הירך נגרמים מנפילה מגובה עמידה, בעוד 29% נגרמים מתאונת רכב ו-22% נגרמים מפציעת ספורט או פציעות אחרות מפעילות ספורטיבית. ניתוח החלפות מפרק ירך ידוע בשיעורי ההצלחה הגבוהים שלו, בשיעורי סיבוכים נמוכים ובזמן החלמה מינימלי. כמו כן, ניתוח זה יכול להיעשות בגישה פתוחה או ניתוח זעיר פולשנית, בהתאם לגיל המטופל ומצבו הבריאותי.

הצעד הראשון בכל אדם שצריך לעבור ניתוח מסוג זה הוא להיות מוערך על ידי הרופא שלו ולקבוע אם הוא זכאי לכך בהתבסס על ההיסטוריה הרפואית שלו וגורמים אחרים.

כמה דברים שכדאי לעשות לאחר ניתוח החלפות מפרק ירך

מסגרת זמן התאוששות לאחר הניתוח היא גורם קריטי שיש לקחת בחשבון בעת תכנון החלפת מפרק הירך. לאחר הניתוח, המטופלים חווים לעיתים קרובות כאב, נפיחות ועייפות. הם צריכים גם לעקוב עם הרופא שלהם כדי להבטיח שהם מתאוששים כראוי.

להלן כמה דברים שאתם יכולים לעשות לאחר ניתוח החלפות מפרק ירך:

  • מנוחה – למצוא את האיזון הנכון בין מנוחה לפעילות לאחר הניתוח.
  • הפחתת הכאבים - קחו תרופות אנטי דלקתיות כמו איבופרופן או נפרוקסן לפי הנחיות הרופא שלכם.
  • להיות בתנועה - ללכת כל יום אם אתם יכולים לעשות זאת ללא כל כאב או קושי בתנועה.
  • אכלו מזון בריא - צרכו מזונות כמו בשר רזה, פירות, ירקות ודגנים מלאים.

רוב האנשים שעברו ניתוח להחלפת מפרק ירך יוכלו לחזור לפעילותם הרגילה תוך כ-6 שבועות. חשוב לא להגזים מיד לאחר הניתוח כי זה עלול לגרום לכאב או אפילו להחמיר את הסימפטומים שלכם. כדאי גם להימנע מפעילויות המפעילות לחץ על המפרק החדש שהוחלף, כגון ריצה או קפיצה. הרופא שלכם ייתן לך הנחיות ספציפיות לגבי מה אתם יכולים ומה אתם לא יכולים לעשות לאחר הניתוח.

תפריט נגישות אתר